Friday, August 21, 2009

Salam Ramadhan..

Bermula esok, semua umat islam akan memulakan ibadah puasa selama sebulan..
Semoga Ramadhan taon ni membawa seribu rahmat buat aku..
hihi..
Salam Ramadhan buat semua~

Plannye, ingat nk balik kampung, nak puasa sama-sama ngn mak. Tp, baru je last week aku balik ke kampung. Mak ckp, dok je KL, xyah blk..huu~
Lgpon, next week rs cm nk blk lg. Gile lah..aku buat kL - cHini tu cm jiran sebelah umah plak..

Last week, aku balik kampung tanpa dirancang. Pukul 5 hari khamis tu, dlm lif, lepas solat asar kt surau uptown D,ondaway nak msk opis, tibe2 akak aku tepon, cakap mak masuk hospital.
Terkejut cam nk mati rasa. Rasa cam dunia nak terbalik. Lemah lutut. Sedih..
Aku tanye akak, nape mak masuk hospital? Dia ckp, tatao. Abah baru je kol bgtao. Lepas mak demam, mak gi buat medical check up kt klinik, tibe2 doktor suh mak naek ambulans gi hospital besar Kuantan..uwaa~
Dah la skrg ni H1N1 tengah menular. Aku rs memang nk meraung kt situ jugak. Tapi, aku control lagi suara. Takut akak aku dengar plak sok sek sok sek tangisan aku di sebalik talian. maloo plak..

Lepas masuk ofis, aku mmg x boleh nak concentrate kt keje da. Air mata memang kuar x henti2. Takut nye jadi pape kt mak. Time tu la jugak, sume perbuatan dan perbualan antara aku ngn mak cam terimbau blk. Rasa menyesal, rasa tamo duduk jaoh dari mak. Rasa nak terbang, gi jaga mak kat hospital.

Lepas aku kuar ofis petang tu, akak aku tepon. cakap mak x pape. Just demam and doctor ckp, ade low blood pressure. Lps cakap ngn mak, hati aku mula dah tenang sket. Aku pon ape lagi..Sok pagi2 trus cabut, blk Pahang. Nak gi jaga mak. Alhamdulillah..Semoga kesihatan mak dan abah sentiasa baek dan berpanjangan..Ameen~

1 comment: